ГЛАВНАЯ страница | Регистрация | Вход| RSS Среда, 24.04.2024, 19:13

Удобное меню
  • ТЕСТЫ
  • В помощь учителям
  • В помощь изучающим
  • Родителям
  • Скачать
  • Развлечения
  • Нашим ученикам
  • ЕГЭ-2010-2011
  • Teachers' Cafe
  • Info
    Поиск
    Категории раздела
    Разработка уроков по английскому языку [19]
    Домашние задания [30]
    Информация
    фотообзоры

    Каталог статей

    Главная » Статьи » уроки английского » Разработка уроков по английскому языку

    How to Make a Sandwich?

    Урок с использованием презентации
    Котлова Виктория Евгеньевна
    Лицей имени В. Г. Сизова (Мончегорск)
    Английский язык – урок введения нового материала
    Тема:"How to Make a Sandwich?"
    1 урок – 40 минут
    6 класс
    Использование электронной доски, компьютера.
    (Slide 1, начало урока, приветствие, объявление темы урока)
    Урок включает в себя 3 основных этапа: предъявление нового материала, его отработка и применение новых знаний.
    Урок спланирован по учебнику М.З. Биболетовой, соответствует программе.
    Slide 2-3 (цели урока, технологии)
    Учебная цель: описание действий, связанных с приготовлением сэндвича.
    Воспитательная цель: воспитание уважения к традициям другой страны.
    Развивающая цель: развитие познавательных интересов; развитие рефлексивного мышления.
    Гуманитарная цель: формирование критического взгляда на собственное питание; осознание значимости правильного питания; формирование эстетического вкуса.
    Подходы, представленные на уроке:
    1.
    Компетентностный подход направлен на развитие учебной, социально-личностной, организаторской, коммуникативной компетенций и компетенции сотрудничества: самостоятельное решение учебных проблем, умение работать в команде, культура отношений в процессе работы.
    Коммуникативный подход обеспечивает: деятельность по решению учебной проблемы; наличие заданий, имеющих отношение к коммуникативным потребностям в реальной жизни; возможность использования языкового материала в различных ситуациях; интеграцию четырёх навыков: чтения, говорения, аудирования и письма; контроль по использованию умений и навыков; творческий характер заданий.
    Современные образовательные технологии, используемые на уроке и при подготовке к уроку: ИКТ.
    Гуманитарный урок
    Технология сотрудничества: обучение в команде
    Диалог культур
    Slide 4-5 (индивидуальное задание об истории создания сэндвича, доклад ученика).
    Lesson Plan


    Time Teacher instructions Patterns of interaction Comments
    1 min Warm up. I drink it every morning. It’s my favourite drink. It’s the national British drink. The British say about it:
    If you are cold, it will warm you,
    If you are heated, it will cool you.
    What is it? PowerPoint presentation
    Slide 6
    «Чай» - после обсуждения
    4 min Lock-step The British have sweet tooth and they eat a lot of sweet things with tea. If you do a crossword, you will know one more thing the British like with tea.
    What word have you got?
    Today we are going to learn more about the sandwich.
    Exchange your crosswords and check them up. Individual work Appendix I (crossword – 1стр. карточки)
    Slide 7
    После обсуждения ответов – слова появляются в виде анимации
    8 min Reading.
    Lock-step Pre-reading
    Who invented the sandwich and why? Choose the correct answer.
    Is this information true or false?
    Read the text and see if you are right. (Ex.34 p.133 or Appendix III) Individual work Student’s books or Appendix III
    Read the text once more and choose the best answer. (See Appendix II Task III)
    Individual work Appendix II (Task III) Slide 8
    2 стр. карточки (текст в учебнике)
    5 min Говорение Давайте попробуем приготовить сэндвич!
    (Слайд со словами, переводят, проговорить «как сделают сэндвич», слайд с результатом-сэндвич)
    Slide 10 (хлебный сэндвич)
    Slide 9
    Appendix IV (1)
    Приложение 4
    Cucumber, cheese, salami, butter, mayonnaise, brown bread, tomato, ham, lettuce, spring onion, parsley, apple, orange, sweet pepper, banana, bacon, cabbage, chicken, pear, roll
    1 min Relaxation pause. Физминутка (гимнастика при работе с компьютером)
    5 min Presentation of words (to chop, to add, to mix, to peel, to slice). If you want to make a fruit sandwich with an orange, peel it. Can we peel an apple? What else can we peel? Then we need to slice an orange. Can we slice sausage?
    To make soup tasty, we add some mayonnaise to it. Can we add mayonnaise to salad? Can we add mayonnaise to porridge?
    To make a salad we usually chop cheese. Can we chop eggs?
    Some Russians have bread and butter for breakfast. They spread butter on a piece of bread. Then they can add a slice of cheese. Сначала video

    Файл с глаголами – на ПК

    Slide 11

    5 min What can you do with the foods from the second column? Match the verb and the noun.
    4 min Practice: Put the instructions for making “Sausage and cucumber” sandwich in the right order. Group work A set of cards with sentences Appendix III

    Файл с таблицей – на ПК
    5 min Production: проверочная работа Can you make instructions for a sandwich from the foods you have chosen? Write how to cook a sandwich. Sheets of paper and felt-tip pens
    1 min Home task. To take part in the cooking contest, write how to cook a healthy sandwich.
    Draw your sandwich;
    Make subscriptions for filling;
    Make instructions for making your own sandwich. Slide 12

    Домашнее задание

    1 min Reflection. Карточка для подведения итога урока – лист у ПК Slide 13
    «Спасибо за внимание»

    Individual work Paper sandwiches (раздаточный материал) – Appendix V

    IV. What foods can you use for your sandwich (meat, fruit, vegetable)? Make a list of foods in groups. You can use dictionaries.
    Cucumber, cheese, salami, butter, mayonnaise, brown bread, tomato, ham, lettuce, spring onion, parsley, apple, orange, sweet pepper, banana, bacon, cabbage, chicken, pear, roll
    (Слайд со словами, переводят, проговорить «как сделают сэндвич», слайд с результатом-сэндвич)
    V. What can you do with the foods from the second column? Match the verb and the noun.
    1. to chop a) hands
    2. to mix b) potatoes
    3. to wash c) mayonnaise
    4. to add d) milk
    5. to slice e) cheese
    6. to pour f) eggs
    7. to peel g) salad

    (Слайд с анимацией: 1-b, 2-g, 3-a, 4-c, 5-e, 6-d, 7-f.)

    Appendix III.
    A Set of Sentences.

    1. Take a slice of brown bread and spread some mayonnaise on it.
    2. Add lettuce and parsley.
    3. Slice a cucumber and sausage and put them on bread.
    4. Wash your hands before you start making your sandwich.
    5. Lay the table nicely with the table-cloth and put a plate with your sandwich on it. Help yourself / Bon appetit!
    6. Put the second slice of bread.

    Создать карточку (в другом порядке). Слайд: 2-4-3-1-6-5

    Appendix I.
    Crossword

    Name______________________________________________
    Do a crossword. Write down sweet things correctly and you will know one more thing the British like with tea.


    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8

    People buy food in this place.
    It is made from fruit or berries.
    A meal between breakfast and dinner.
    Christmas food.
    The British have a …tooth.
    The British like this drink with tea.
    This drink is made from fruit.
    Children like them very much. They are made from potatoes.

    _______ words
    8 words – “5”
    7 words – “4”
    5-6 words – “3”
    4 words and less – “2”
    Your mark is ______

    Appendix II.
    “How to make a sandwich?”

    I. Who invented the sandwich and why?
    1. The Earl (граф) of Sandwich – he wanted food which he could eat with one hand while gambling (игра в карты).
    2. Lord Sandwich – he wanted food which he could take for a picnic in the countryside.
    3. Queen Elizabeth I – she wanted food which could be prepared quickly for guests.

    II. Is this information true or false? Express your opinion using the following expressions: in my opinion, if you ask me, I think, it seems to me that…
    Only English people eat sandwiches.
    You can buy sandwiches in shops.
    You can buy fruit sandwiches.
    Lots of foreigners don’t like English sandwiches.

    III. Read the text and choose the best answer:
    Which of the following sentences is not true?
    People in England eat sandwiches only for lunch.
    You can buy sandwiches in shops.
    Lots of foreigners don’t like English sandwiches.
    English use … for a sandwich.
    one slice of bread b) two slices of bread c) a roll
    Some foreigners don’t like English tea because
    it is too sweet
    it is too strong
    it is too hot.

    English Sandwiches and English Tea.
    A lot of people in England eat sandwiches for their lunch. There are a lot of sandwich shops in London. You can buy all sorts of sandwiches in these shops. You can get meat sandwiches, or salad sandwiches, or meat-and-salad sandwiches. And you can get cheese, egg or fish sandwiches. You can even buy fruit sandwiches. Each sandwich has two thin slices of bread. You put butter and meat between the two slices. Lots of foreigners don’t like English sandwiches. They like the kind of sandwich we call a roll. Some foreigners don’t like English tea either. English tea is very strong. We make it in a teapot (чайник). The English drink a lot of tea.

    (текст в учебнике)

    Are you ready to explain how to cook a sandwich? Stick a paper sandwich to the statement you choose.
    1. I am ready to explain how to make a sandwich
    2. I am ready to explain how to make a sandwich with some help
    3. I am not ready to explain how to make a sandwich

    Карточка для подведения итога урока:

    Are you ready to explain how to cook a sandwich? Stick a paper sandwich to the statement you choose.
    1. I am ready to explain how to make a sandwich
    2. I am ready to explain how to make a sandwich with some help
    3. I am not ready to explain how to make a sandwich

    Are you ready to explain how to cook a sandwich? Stick a paper sandwich to the statement you choose.
    1. I am ready to explain how to make a sandwich
    2. I am ready to explain how to make a sandwich with some help
    3. I am not ready to explain how to make a sandwich

    Are you ready to explain how to cook a sandwich? Stick a paper sandwich to the statement you choose.
    1. I am ready to explain how to make a sandwich
    2. I am ready to explain how to make a sandwich with some help
    3. I am not ready to explain how to make a sandwich

    Are you ready to explain how to cook a sandwich? Stick a paper sandwich to the statement you choose.
    4. I am ready to explain how to make a sandwich
    5. I am ready to explain how to make a sandwich with some help
    6. I am not ready to explain how to make a sandwich

    Are you ready to explain how to cook a sandwich? Stick a paper sandwich to the statement you choose.
    7. I am ready to explain how to make a sandwich
    8. I am ready to explain how to make a sandwich with some help
    9. I am not ready to explain how to make a sandwich

    Тема урока : "как приготовить сэндвич" для 6 класса. Урок включает в себя 3 основных этапа: предъявление нового материала, его отработка и применение новых знаний.
    Урок спланирован по учебнику М.З. Биболетовой, соответствует программе.
    На уроке используется презентация, составленная учителем., раздаточный материал на листах А-4, компьютер (на каждой парте учащегося стоит компьютер), учебник.

    Подходы, представленные на уроке:
    1.
    Компетентностный подход направлен на развитие учебной, социально-личностной, организаторской, коммуникативной компетенций и компетенции сотрудничества: самостоятельное решение учебных проблем, умение работать в команде, культура отношений в процессе работы.
    Коммуникативный подход обеспечивает: деятельность по решению учебной проблемы; наличие заданий, имеющих отношение к коммуникативным потребностям в реальной жизни; возможность использования языкового материала в различных ситуациях; интеграцию четырёх навыков: чтения, говорения, аудирования и письма; контроль по использованию умений и навыков; творческий характер заданий.
    Категория: Разработка уроков по английскому языку | Добавил: Admin (01.10.2011)
    Просмотров: 10065 | Рейтинг: 4.7/6 |
    Дополнительный материал для Вас от сайта englishschool12.ru

    ПАСХАЛЬНОЕ ЯЙЦО: КАТАНИЕ ЯИЦ И... ЯЙЦА П...
    Домашняя работа по английскому языку за ...
    Транспорт в Праге

    Медведев и Миклушевский призвают учителе... 
    Holidays 
    Американский характер 

    Английский язык для школьников №13
    Насколько необходим экономический англий...
    Английский язык для школьников №22

    Теоретические вопросы грамматической тра... 
    МОНАРХИЧЕСКАЯ МЕТАФОРА КАК СРЕДСТВО КОН... 
    Технология модульного обучения на уроках... 

    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Welcome
    Меню сайта
    Info
    Видео
    englishschool12.ru
    Info

    Сайт создан для образовательных целей
    АНГЛИЙСКАЯ ШКОЛА © 2024
    support@englishschool12.ru

    +12
    Все права защищены
    Копирование материалов возможно только при разрешении администратора сайта
    Сайт управляется системой uCoz